Vanliga frågor

Orderhantering

Vem hanterar min julklapp?

Julklappsvalet.se drivs av Crossroads Loyalty Solutions AB och det är detta bolag som juridiskt sett ansvarar för hanteringen av julklapparna och denna portal.

Jag har inte fått någon bekräftelse – har mitt val av julklapp registrerats?

Val av julklapp registreras i din förmånsportal så snart beställningen är slutförd. Om du, trots att det framgår att valet är slutfört i din förmånsportal, ändå inte mottagit ett bekräftelsemail, är det mest troligt att den angivna mailadressen är felaktig. Kontakta oss via vårt kontaktformulär, så hjälper vi dig att uppdatera din kontaktinformation.

Kan man ångra sitt val / byta julklapp?

Dessvärre finns det ingen möjlighet att ångra ett redan registrerat val av julklapp.

Leveranser

Hur skickas min beställning?

Vi anlitar PostNord som speditör. Din julklapp kan levereras som ekonomibrev, varubrev eller MyPack/postpaket, beroende på storlek. Ekonomibrev levereras direkt i brevlådan. Varubrev levereras i brevlådan förutsatt att de får plats – gör de inte det, så får du en avisering via sms eller epost och får hämta ut paketet på närmaste utlämningsställe.

Om du inte hämtar ut ditt paket inom 2 veckor från den dag paketet ankom ditt utlämningsställe kommer paketet skickas i retur till oss. Om du önskar få din julklapp skickad till dig på nytt står du själv för fraktkostnaden för en andra försändelse.

Digitala/virtuella julklappar skickas inom 30 minuter till din angivna mailadress.

När kommer mitt paket?

När din julklapp har packats och skickats så får du en leveransbekräftelse via e-post till den e-postadress som du angivit. Om din julklapp har skickats som ett MyPack/postpaket eller varubrev får du ett spårningsnummer i leveransbekräftelsen, med vilket du kan spåra ditt paket på postnord.se. Om levereransbekräftelsen saknar spårningsnummer har din julklapp skickats som ett ekonomibrev.

Hur lång är leveranstiden?

Vi försöker leverera din julklapp så fort som möjligt. Finns julklappen i lager så är leveranstiden under 14 arbetsdagar. Fördröjningar kan förekomma om julklappen är tillfälligt slut hos vår leverantör. Om detta skulle ske gör vi allt för att meddela dig om din när beräknad leverans sker. Digitala produkter levereras direkt till den e-postadress du uppgav vid beställningen. Om du inte mottagit en orderbekräftelse med din gåva inom 5 timmar ber vi dig kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Jag missade att hämta ut mitt paket! Kan ni skicka det igen?

I din julgåva ingår endast ett leveransförsök. Om ytterligare leveransförsök önskas kan detta beställas separat genom att kontakta oss via vårt kontaktformulär. Notera att detta sker till självkostnadspris mot betalning via Swish.

Min vara har gått sönder. Hur gör jag?

Alla reklamationer ska meddelas oss skriftligen via vårt kontaktformulär. Uppge en felbeskrivning samt bifoga en bild på felet för snabb hantering. Felbeskrivningen används som underlag för reklamationen. Vi har olika reklamationsförfaranden beroende på vilken produkt eller tillverkare det gäller. Hanteringstiden varierar från ärende till ärende, men vi gör allt vi kan för att ordna det så snabbt och smidigt som möjligt för dig.

Finns din fråga inte besvarad?

Kontakta oss, så hjälper vi dig!

Du kan också ringa oss på 031 700 83 88, helgfri vardag mellan 09.00-10.00.